ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Ο κ. Άνθιμος, να απαντήσει στα θεολογικά ζητήματα, όχι να κινείται δικαστικά κατά απλών ανθρώπων
Εὐλογεῖτε.
Θέλοντας, ὡς σχολιαστές αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου νά ποῦμε τήν ἄποψή μας, ξεκινᾶμε πρώτα ξεκαθαρίζοντας πώς:
Δέν μποροῦμε νά ξέρουμε τί λένε τά τόσα χιλιάδες σχόλια τῶν ἐλεύθερα σκεπτομένων σχολιαστῶν καί πού ὁ καθένας εἶναι ὑπεύθυνος γιά αὐτά, ἐπειδή δέν ὑπάρχει ὁ χρόνος γιά νά τά διαβάζουμε. Ὁπότε δέν θά πάρουμε θέση ἐπ' αὐτοῦ. Κι ἄν κάτι ξέφυγε, πού λέει ὁ λόγος, ἀπό κάποιον σχολιαστή ἀκόμη καί κακοπροαίρετα, δέν φταίει ἕνα ὁλόκληρο Ἱστολόγιο, ἔχουμε τήν ἐντύπωση, παρά ὁ κάθε σχολιαστής εἶναι ὑπεύθυνος γιά αὐτά πού λέει.
Ἐξάλλου τό κάθε ἱστολόγιο, ὅπως τό Κατάνυξις, ἔχει δηλώσει ἀπ' ὅσο γνωρίζουμε, πώς δέν εἶναι ὑπεύθυνο γιά τά σχόλια τοῦ καθενός καί εἶναι λογικό. Ποιός θά βάλει ἐξάλλου ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ λογοκρισία στήν ἐλεύθερη σκέψη καί στά πιστεύω τοῦ καθενός; Μέ αὐτήν τήν λογική, ὁ κάθε ἄνθρωπος θά κάνει μήνυση στόν ὅποιον συμπολίτη του πού δέν συμφωνεῖ μαζί του ἤ πού τοῦ ἀσκεῖ ἀρνητική κριτική, ἡ ὁποία κριτική σημειωτέον ἐπιβάλλεται νά γίνεται στά ἐν ὅρκῳ ΔΗΜΟΣΙΑ πρόσωπα-ἡγέτες καί στίς ΔΗΜΟΣΙΕΣ πράξεις τους, γιατί ἀπό αὐτές ἐξαρτῶνται τά πάντα καί οἱ πάντες σέ ἕνα Ἔθνος, πολλῷ δέ μᾶλλον ὅσον ἀφορᾶ τά θεολογικά ζητήματα. Εἶναι δέ καί ἁγιοπατερικῶς "νόμιμη" αὐτή ἡ κριτική σέ περίπτωση αἱρετικῶν ἀποκλίσεων καί ἐκπτώσεων Πίστεως καί ἔτι περισσότερο ἐπιβάλλεται νά γίνεται ὄχι μόνο ὡς ὁμολογία καί προάσπισις τῆς Πίστεως, ἀλλά καί ὡς ἀγάπη στόν ἀδελφό πού σφάλλει καί κινδυνεύει καί ὁ ἴδιος.
Ἔχοντας κατά καιρούς διαβάσει κάποια ἀπό τά δημοσιεύματα τοῦ Ἱστολογίου Κατάνυξις, στήν δική μας ἀντίληψη τουλάχιστον, φαίνεται ὅτι μέ σεβασμό ἐκφράζονται οἱ ὄποιες ἀπόψεις, ἀπό τούς διαχειριστές τουλάχιστον, μέ θεολογική τεκμηρίωση, ἁγιογραφική καί πατερική, χωρίς ἐμπάθεια σέ πρόσωπα, τά ὁποῖα κατά καιρούς τιμῶνται, ἀλλά ὡς τοποθετήσεις σέ γεγονότα καί μόνο. Τά πρόσωπα τοῦ κλήρου (ὅπως κάθε πρόσωπο-εἰκόνα Θεοῦ) ὅλα εἶναι ἀγαπητά, ὅπως αὐτό τοῦ Παναγιωτάτου κ. Ἀνθίμου, καθώς ἐπίσης ἐπαινετές εἶναι καί οἱ ὅποιες ἐνέργειες τους πού εἶναι σύμφωνες μέ τήν ὀρθή πίστη καί πράξη, (βλέπε ὁ πρόσφατος θεοφιλής ἀγῶνας τοῦ Παναγιωτάτου κατά τῶν Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν, τόν ὁποῖον στήριξαν πολλά Ἱστολόγια καί ἐμεῖς οἱ γράφοντες ἤ ὁ θεοφιλής ἀγῶνας του κατά τῶν ὁμοφυλοφιλικῶν παρελάσεων). Ἀπό κεῖ καί πέρα, οἱ ὅποιες θεολογικές ἀντιθέσεις καί πιθανόν πικρίες (ἀπό κάποιες πλευρές) προκύπτουν κατά καιρούς, ἀπ' ὅσο ἐμεῖς ἔχουμε καταλάβει, πηγάζουν ἀπό τήν παρέκκλιση τῶν ἐντολῶν τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τῶν Ἱερῶν Κανόνων, τῆς Ἱερᾶς Παράδοσης καί τῶν Ἁγίων Πατέρων ἀπό πρόσωπα κληρικῶν (καί λαϊκῶν) γενικῶς, ὁπότε εἶναι λογικό κι ἀναμενόμενο, τό ποίμνιο πού διαφυλάττει τήν θρησκευτική του συνείδηση καί δέν εἶναι μόνο στά λόγια "Χριστιανοί Ὀρθόδοξοι" ἀλλά ἐνεργά, ἀντιδρᾶ καί ἀσκεῖ κριτική στά ΔΗΜΟΣΙΑ λεχθέντα καί πεπραγμένα ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΕΒΑΣΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ (τά ὁποῖα ἐξάλλου ἔτσι κι ἀλλιῶς δέν ἁρμόζει κατά Θεόν νά ξεσκεπάζουμε ὡς Ὀρθόδοξοι, οὔτε νά διαπομπεύουμε ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ, ἄν καί ὅταν ὑπάρχει ΙΔΙΩΤΙΚΗ παρέκκλιση)! Εἰδικά δέ, εἶναι ἀποδεκτό τοῖς πᾶσιν πώς τά ΔΗΜΟΣΙΑ λεχθέντα καί πεπραγμένα ΔΗΜΟΣΙΩΝ προσώπων σέ ΔΗΜΟΣΙΕΣ θέσεις ἐξουσίας καί λειτουργήματος, ἔχουν καλό ἤ κακό ἀντίκτυπο, τόσο σέ ἕναν ὀλόκληρο λαό, ὅσο καί στόν καθένα πολίτη προσωπικά, ἄμεσα καί καίρια.
Θά ἐπιθυμούσαμε ταπεινά, ὁ ἀγαπητός Παναγιώτατος κ. Ἄνθιμος, νά δώσει βαρύτητα στά ὑψίστης καί ἀσυγκρίτου σημασίας θέματα πού ἀφοροῦν τήν διαφύλαξη τῆς ὀρθοῦς Πίστεως, τῶν ἐντολῶν καί τῶν κανόνων της, τήν τεκμηρίωση ἁγιογραφικῶς, ἁγιοπατερικῶς, Συνοδικῶς καί Παραδοσιακῶς τῶν ὅποιων λεγομένων καί πεπραγμένων, παρά ἄν ξέφυγε μία κουβέντα ἐν τῇ ροῇ τοῦ λόγου σέ κάποιον σχολιαστή, πού κι ἄν ἔγινε ἀκόμη καί κακοπροαίρετα, δέν δικαιολογεῖ «τό τράβηγμα στά ἄκρα» κατά ἑνός ὁλόκληρου Ἱστολογίου πού εἶναι εἰρηνικό καί σαφῶς τόσα χρόνια δέν ἔχει δώσει δείγματα «ἀπειλῆς κατά σωματικῆς ἀκεραιότητος» κανενός.
Ἐλπίζουμε ὁ Παναγιώτατος νά ἀσχοληθεῖ στό νά ἀπαντήσει στά θεολογικά καί κυρίως στά αἰρετικά ζητήματα καί ὄχι νά κινεῖται δικαστικά καί νομικά κατά ἁπλῶν ἀνθρώπων πού μάλιστα κατά καιρούς στέκονται στό πλευρό του μέ πολλή χαρά σέ κοινούς ἀγῶνες, πού ἀγαποῦν τόν Θεό καί πονοῦν ἐκ βάθους καρδίας γιά τήν προσωπική (πολλῶν ἀπό ἐμᾶς) καί ἐθνική πνευματική ὀλίσθηση, ἀπό τίς ὁποῖες θά κριθεῖ ἡ αἰώνια μακαριότητα ἤ καταδίκη ὅλων μας!
Συγχωρέστε μας γιά τήν παρέμβαση.
Εἰρήνη Χριστοῦ πᾶσι καί μέ μεγάλη λύπη γιά τήν μεταξύ χριστιανῶν ὀρθοδόξων διχόνοια. Τά δικαστήρια δέν ἔχουν θέση στή ζωή τῶν χριστιανῶν μεταξύ τους. Πρέπει (καί σύμφωνα μέ τήν Ἁγία Γραφή) νά ἀποφεύγονται: «ἴσθι εὐνοῶν τῷ ἀντιδίκῳ σου ταχὺ», «καταλλάγηθι τῷ ἀδελφῷ σου».
Ὅλος μας ὁ ἀγῶνας καί ἡ ἐνεργητικότης θά ἔπρεπε νά ἐκτοξεύονται κατά τῶν παθῶν μας, τοῦ Διαβόλου καί πάσης κακίας, αἱρέσεως, πλάνης καί σκοτισμοῦ, χωρίς νά χάνεται οὔτε μία μικρή πολύτιμη σταλαγματιά τους καί μάλιστα μεταξύ ἀγαπητῶν ἀδελφῶν καί Πατέρων. Θά ἔπρεπε νά εἴμαστε ἑνωμένοι μιά γροθιά κατά ὅλων τῶν ἄνω κακῶν καί ὄχι νά στρεφόμαστε ὁ εἰς κατά τοῦ ἄλλου.
Ἐλπίζουμε, ὁ ἀγαπητός Παναγιώτατος κ. Ἄνθιμος, νά δείξει τό ἀγαπητό πατερικό του πρόσωπο πού ὄλοι συμπαθοῦμε καί νά μείνει παραδειγματικῶς μέ πατρική ἐν Χριστῷ στοργή στό πλευρό τοῦ κάθε ἀγωνιστῆ Χριστιανοῦ καί τέκνου του καί σέ αὐτοῦ πού ἔχει δίκαιο καί πιό πολύ σέ αὐτοῦ πού σφάλλει, ἄν σφάλλει, καθώς καί μέ ἄλλους τρόπους καί μέσα νά ἐκφράσει τήν ὅποια δικαιολογημένη καί στοιχειοθετημένη ἔνστασή του. Ἕνα ἁπλό τηλεφώνημα γιά ἀπόσυρση ὑποδεδειγμένου σχολίου περί ἀπειλῆς κατά τῆς σωματικῆς ἀκεραιότητός του (ἄν αὐτό ὑπάρχει καί ξέφυγε τῆς προσοχῆς), ἀρκοῦσε γιά νά λυθεῖ τό θέμα πολύ ἁπλά καί χριστιανικά.
Εὐλογεῖτε.
Φῶς Χριστοῦ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου