Η ιστορία μιας προβλήτας!
Αναρτήθηκε από ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
Η ιστορία της προβλήτας της Φανερωμένης δεν είναι καινούρια. Όλες οι τελευταίες δημοτικές αρχές είχαν ασχοληθεί με το θέμα, καθώς μια ενδεχόμενη καθίζηση, πέρα της επικινδυνότητας που ενέχει, απειλεί κάθε φορά με κλείσιμο την πορθμειακή γραμμή Φανερωμένης – Νέας Περάμου, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων συμπολιτών μας και την αποκοπή του νησιού από τη μία πλευρά.
Το 2010 ο τότε δήμαρχος Σπ. Σοφράς, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι η γραμμή είχε κλείσει επειδή υπήρξε σοβαρό πρόβλημα απέναντι, στην προβλήτα της Ν. Περάμου, προέβη σε αποκατάσταση και συντήρηση και της προβλήτας της Φανερωμένης. Σε έγγραφό του όμως με ημερ. 25/05/2010 προς το Υπουργείο Ναυτιλίας ο πρ. δήμαρχος- και πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου- αναγνωρίζει την προσωρινότητα του έργου και ζητά την κατασκευή «νέου κρηπιδότοιχου αντίστοιχου των αναγκών του πορθμείου» κόστους 1,5 εκ. €, ενημερώνοντας ανάμεσα στα άλλα ότι «έγινε αποκατάσταση της φθοράς του κεκλιμένου από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Σαλαμίνας».
Με την ανάληψη της δημαρχίας από το Γ. Τσαβαρή, συνετάχθη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και έγινε υποθαλάσσια βιντεοσκόπηση - αυτοψία των κρηπιδωμάτων τόσο της προβλήτας της Φανερωμένης όσο και των Σεληνίων, η οποία (αρχές του 2012) απεστάλη στο Υπουργείο Ναυτιλίας, απ΄ όπου ένα χρόνο μετά δόθηκε το Ο.Κ. για τη σύνταξη σχετικής μελέτης.
Αφού γίνεται και ο καθορισμός της οριογραμμής , ο τότε πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Γιώργος Κουτσιλαίος απευθύνεται με έγγραφό του στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Σαλαμίνας, ζητώντας την άμεση σύνταξη μελετών για την αποκατάσταση των φθορών των λιμένων Παλουκίων, Καματερού, Σεληνίων και Φανερωμένης. Στο ίδιο έγγραφο ζητά από την Τ.Υ. να τον ενημερώσει το συντομότερο, σε περίπτωση που αδυνατεί να συντάξει τις παραπάνω μελέτες.
Κι εδώ έχει σημασία η απάντηση έξι μόλις ημέρες μετά (δες έγγραφο δίπλα).
«Σε απάντηση» λέει η Τ.Υ. «του ανωτέρου εγγράφου, σας ενημερώνουμε ότι η Τεχνική Υπηρεσία δεν δύναται να συντάξει μελέτη αποκατάστασης των φθορών των κρηπιδωμάτων, διότι δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό για τη σύνταξη και εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης των λιμένων που χρήζουν αποκατάστασης».
«Σε απάντηση» λέει η Τ.Υ. «του ανωτέρου εγγράφου, σας ενημερώνουμε ότι η Τεχνική Υπηρεσία δεν δύναται να συντάξει μελέτη αποκατάστασης των φθορών των κρηπιδωμάτων, διότι δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό για τη σύνταξη και εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης των λιμένων που χρήζουν αποκατάστασης».
Η «Μελέτη αποκατάστασης των λειτουργικών φορών κρηπιδωμάτων του λιμένα Φανερωμένης» εκπονήθηκε τελικά από εξειδικευμένο λιμενολόγο και παραδόθηκε το Φεβρουάριο του 2014. Η τότε δημοτική αρχή πετυχαίνει πριν τις δημοτικές εκλογές να εντάξει τα έργα στα 4 λιμάνια (Παλούκια – Φανερωμένη – Καματερό και Σελήνια) στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας. Ήδη, με την ανάληψη των καθηκόντων της νυν δημοτικής αρχής εκταμιεύτηκε άμεσα ποσό 115.620€ για το λιμένα των Παλουκίων (σχετ. απόφαση Λιμ. Ταμείου 31/12/2014).
Μια και φτάσαμε όμως στη σημερινή δημοτική αρχή. Τέλος του προηγούμενου μήνα η εφημερίδα πληροφορείται ότι έχει πέσει η προβλήτα της Φανερωμένης. Οι ενδιαφερόμενοι μιλούσαν για πλήρη αδιαφορία της δημοτικής αρχής, παρότι είχε ενημερωθεί. Φτάνουμε στο σημείο, φωτογραφίζουμε τις φθορές κι αναδεικνύουμε το θέμα στην ηλεκτρονική μας σελίδα και στο f/b των «Ανατροπών» με μεγάλη απήχηση.
Με δελτίο Τύπου του την Τρίτη 18 Αυγούστου, το γραφείο δημάρχου Σαλαμίνας, σχετικά με τις δραστηριότητες του Λιμενικού Ταμείου και υπό τον υπότιτλο «Αποκατάσταση λειτουργικών φθορών κρηπιδώματος προβλήτας Φανερωμένης», μας ενημερώνει ότι μόλις διαπιστώθηκε πρόβλημα στην προβλήτα (23 Ιουλίου(;)):
«Αυθημερόν αιτήθηκε σύνταξη τεχνικής μελέτης από την Τ.Υ. του Δήμου μας η οποία ολοκληρώθηκε σε 2 μόνο ημέρες». (σημ. Τ. Υ.: Τεχνική Υπηρεσία).
Σημειωτέον ότι και η αποκατάσταση που έγινε από τον κ. Σοφρά και την τότε Τεχνική Υπηρεσία (όπως ο ίδιος ομολογεί στο έγγραφό του) αποδείχτηκε πως ήταν προσωρινή, αφού κράτησε μόνο 5 χρόνια και μάλιστα χωρίς το φόρτο των βαρέων οχημάτων του λατομείου τα τελευταία έτη.
Την ίδια ημέρα με το δελτίο Τύπου (18/08), περνώντας τη γραμμή, διαπιστώνουμε ιδίοις όμμασι την προχειρότητα του έργου σήμερα, αφού επιχειρήθηκε (δες φωτο στη σχετ. ανάρτηση) να γίνει με μπάζα, πάνω στα οποία έπεφτε το τσιμέντο! Αναρτούμε εκ νέου φωτογραφίες, επισημαίνοντας την επικινδυνότητα του εγχειρήματος σε μια γραμμή με τόση κίνηση, ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες με την εορτή της Φανερωμένης.
Ερωτούμε λοιπόν εκ νέου:
1. Δύναται η Τεχνική Υπηρεσία να συντάξει μελέτη αποκατάστασης των φθορών σε λιμάνια, ναι ή όχι; Πώς γίνεται το 2013 οι ίδιοι άνθρωποι να απαντούν ότι «δεν δύναται» και σήμερα να συντάσσουν μελέτη μέσα «σε 2 μόνο ημέρες»(!)- σύμφωνα πάντα με το γραφείο της δημάρχου;
2. Μήπως πρέπει τέτοιες μελέτες να συντάσσονται από ειδικούς μελετητές για να μην έχουμε το αποτέλεσμα που είχαμε με το έργο του κ. Σοφρά; Τι λέει ο νόμος;
3. Τι ενέργειες έκανε η σημερινή δημοτική αρχή από τον Οκτώβριο του 2014, που είχε εκταμιευτεί ήδη το πρώτο ποσό για τα Παλούκια, κι εφόσον υπήρχε έτοιμη μελέτη από ειδικό γραφείο, μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων κλπ, κλπ, ώστε να εκταμιευτούν τα ποσά και για τα άλλα τρία λιμάνια και να μη φτάσουμε καλοκαιριάτικα να ξαναπέσει η προβλήτα της Φανερωμένης;
4. Οι «Ανατροπές» ανέδειξαν τις κακοτεχνίες της σημερινής παρέμβασης. Σήμερα (21/08), που σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του Δήμου, το έργο θα παραδιδόταν, η Τεχνική Υπηρεσία άραγε το παρέλαβε, γνωρίζοντας τι συμβαίνει;
Βίκυ Ψυλλάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου