Οι θέσεις της ΝΑΥΜΑΧΗΑ όπως διαβάστηκαν από την εκπρόσωπο δημοτική σύμβουλο Κα Δέσποινα Καρούση
Η ζεύξη ήταν για χρόνια αίτημα μεγάλου μέρους των κατοίκων και των παραθεριστών της Σαλα-
μίνας, διότι εύλογα θεωρούσαν και θεωρούν ότι θα διευκόλυνε τη μετακίνηση από και προς
την υπόλοιπη Αττική.
Φυσικά ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο πολλοί τάσσονται υπέρ της ζεύξης,
είναι τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι υπάρχουσες συγκοινωνίες:
· οι Κ/Ξ των Ε/Οχηματαγωγών δεν παρέχουν καμία έκπτωση στους καθημερινούς
επιβάτες, στους ανέργους , στους ηλικιωμένους, κι ενώ λειτουργούν ως αστική συγκοινωνία, επιχειρούν σε καθεστώς ποντοπόρων προκειμένου να έχουν φοροαπαλλαγές χωρίς όμως να σέβονται τον επιβάτη και να του παρέχουν ελαφρύνσεις και την υποδομή που έχουν αυτά τα πλοία .Αναδείξαμε ως ΝΑΥΜΑΧΗΑ αυτά τα θέματα τον Ιανουάριο του 2011 με συμβολικό αποκλεισμό- κατάληψη του πορθμείου, φέραμε το θέμα αρκετές φορές σε δημοτικά συμβούλια, τελευταία φορά τον Οκτώβρη του 2014, και το θέμα δυστυχώς έμεινε στις επιτροπές που συνέστησε ο Δήμος χωρίς ποτέ να λειτουργήσουν.
· Καραβάκια τα απευθείας από Παλούκια έχουν αραιώσει τα δρομολόγια προς Πειραιά κρατώντας
μόνο τα δρομολόγια με μεγάλη κίνηση με αρκετά υψηλό εισιτήριο, ενώ από τα Σελήνια το δρομολόγιο σταμάτησε για τον χειμώνα.
· ΚΤΕΛ
. Οι τιμές των εισιτήριων είναι πολύ υψηλές , ενώ τα δρομολόγια είναι αραιά
και διακόπτονται νωρίς τη νύχτα, αναγκάζοντας τους πολίτες να χρησιμοποιούν ΙΧ η ταξί για τη μετακίνησή τους από και προς το λιμάνι.
Θέματα που μέχρι σήμερα καμιά δημοτική αρχή δεν τόλμησε να τα ακουμπήσει και να δώσει λύσεις προς όφελος των κατοίκων του νησιού.
Σήμερα το ζήτημα της ζεύξης επανέρχεται και δεν είναι ούτε η απάντηση ούτε η
λύση στις συγκοινωνιακές ανάγκες της Σαλαμίνας.
Αντίθετα το συγκοινωνιακό φορτίο που θα προστεθεί στο ήδη επιβαρημένο αλλά και απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο, η κάθε μορφής ρύπανση και όχληση,
θα δημιουργήσουν εκρηκτικές συνθήκες στην καθημερινότητα της
κοινωνίας του νησιού και θα αλλάξει το περιβάλλον του που μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν έχει προστατευτεί όπως θα έπρεπε.
Ο προτεινόμενος σχεδιασμός άλλωστε δεν αφορά ουσιαστικά στην Σαλαμίνα.
Το έργο γίνεται για να δώσει ανάσα στον οδικό άξονα του Περάματος . Κι επειδή το έργο θα πρέπει κάποιος να το πληρώσει την συμπεριλαμβάνει μόνον σαν ‘’πατημα-πέρασμα’’μιας κλειστής
υπερ-οδού φορτώνοντάς την με τα διόδια του αναδόχου κατασκευαστή (συνήοως με ασύμφορα
υψηλές τιμές βλ. Ρίο-Αντίρριο).
Συζητάμε για ένα έργο που δεν ξέρουμε σε τι θα ωφελήσει τους Σαλαμίνιους, εκτός βέβαια από την οικονομία ίσως του χρόνου στις μετακινήσεις.
Δεν ξέρουμε το κόστος του άρα δεν μπορούμε να ξέρουμε και το ύψος των διοδίων.
Συζητάμε για ένα έργο που θα αλλοιώσει τον νησιωτικό χαρακτήρα χωρίς στην ουσία να υπάρχει σκοπός.
Εκτός κι αν ο σκοπός είναι, (σήμερα που μεγάλο μέρος των κατοίκων αλλά και ολόκληρου του Ελληνικού λαού δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την καθημερινότητα του), να συνδράμει για άλλη μια φορά στα μεγάλα συμφέροντα των εργολάβων.
Η Σαλαμίνα παραδοσιακά είναι συνδεδεμένη με τον Πειραιά και τους γύρω από αυτόν δήμους.
Η έξοδος αυτής της οδού στο Σχιστό, ελάχιστους ίσως θα εξυπηρετεί.
Τέλος ,
Αν αυτός ο σχεδιασμός συνδυαστεί :
· Με το ότι θα ανοίξει την όρεξη για αλλαγή των συντελεστών δόμησης, τις αλλαγές
στη χρήση γης (όπως χαρακτηρισμός ζωνών ΠΕΡΠΟ), την άναρχη και αυθαίρετη
δόμηση των περισσότερων περιοχών του νησιού (λόγω έλλειψης σχεδίου πόλης )
·Αν συνδυαστεί :
Με την προσπάθεια να θεσμοθετηθούν Περιοχές Οργανωμένης Ανάπτυξης
Υδατοκαλλιέργειας. (ΠΟΑΥ) επιβαρύνοντας τις νότιες ακτές της Σαλαμίνας, ήδη έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια επέκτασης υδατοκαλλιέργειας που θ’ ανοίξει την όρεξη και σε άλλες
·Αν συνδυαστεί :
Με την επέκταση των εμπορικών και ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών στον ιστορικό - αρχαιολογικό χώρο της Κυνόσουρας που τώρα πια είναι προ των πυλών με την πώληση του λιμανιού του Πειραιά
τότε για ποια Σαλαμίνα θα μιλάμε:
Σήμερα κληθήκαμε να μιλήσουμε για την ζεύξη. Δεν έχουμε όμως μπροστά μας καμιά μελέτη που θα μας δείχνει τον χρόνο υλοποίησής του έργου, το κόστος , την χρηματοδότησή του, και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του, που είναι εξαιρετικά σημαντικοί παράγοντες. Ξέρουμε ότι στον διαγωνισμό μέχρι στιγμής συμμετέχουν Ελληνικές εταιρείες και μια Ασιατική (ποια άραγε J Όλων ο νους πάει κάπου. Στην Cosco.
Το έργο αυτό παρουσιάζεται σαν μια επιπλέον οδός για το καλό της Σαλαμίνας οπότε αυτό είναι και το όφελος δηλαδή δεν υπάρχουν εδώ άλλα αντισταθμιστικά οφέλη.
Έχουμε υποχρέωση σαν κάτοικοι αυτού του νησιού να το προστατέψουμε για να το παραδώσουμε στα παιδιά μας όσο πιο αλώβητο γίνεται.
Ο Δήμος έχει υποχρέωση να προστατέψει τους κατοίκους αυτού του νησιού και το περιβάλλον του. Έχει υποχρέωση να σταματήσει τις ορέξεις των μεγάλων συμφερόντων όποια κι αν είναι αυτά, και να φροντίσει να παραμείνει η Σαλαμίνα νησί.
Η πρότασή μας είναι να ενημερωθεί σε πλήρη έκταση ο λαός της Σαλαμίνας και να αποφασίσει με δημοψήφισμα για αυτό το έργο. Και βέβαια να ληφθεί υπόψη η άποψη του λαού και όχι να ξαναζήσουμε τ’ αποτελέσματα του τελευταίου δημοψηφίσματος του καλοκαιριού.
Εμείς σαν ΝΑΥΜΑΧΗΑ αναφέρουμε και στο πρόγραμμά μας και επιμένουμε σ’ αυτό, να διεκδικήσουμε με τους όμορους δήμους Περάματος –Κερατσινίου-Δραπετσώνας την προέκταση της γραμμής του μετρό μέχρι τα Παλούκια.
Γιατί πιστεύουμε ότι είναι ένα έργο που θα βοηθήσει το κοινωνικό σύνολο και θα αποσυμφορήσει το οδικό δίκτυο αυτών των δήμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου